درسنامه ی دوم :متغیرها در پایتون(۱)

در بسیاری از زبان های برنامه نویسی ، متغیرها به صورت ایستا تایپ می شوند. این بدان معنی است که متغیر در ابتدا اعلام می شود که دارای یک نوع داده خاص است و هر مقداری که در طول عمر خود به آن اختصاص داده شود ، باید همیشه از آن نوع برخوردار باشد.متغیرهای موجود در پایتون مشمول این محدودیت نمی شوند. در پایتون ، به یک متغیر ممکن است یک مقدار از یک نوع اختصاص داده شود و بعداً مقدار دیگری از نوع دیگر به آن اختصاص داده شود:

مراجع شی :

در واقع وقتی یک تکلیف متغیر انجام می دهید چه اتفاقی می افتد؟ این یک سوال مهم در پایتون است ، زیرا جواب تا حدی با آنچه در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی پیدا می کنید متفاوت است.

پایتون یک زبان کاملا شی گرا است در واقع ، تقریباً هر مورد از داده های یک برنامه پایتون یک شی از نوع یا کلاس خاصی است.این کد زیر را در نظر بگیرید :

وقتی مفصل ارائه می شود print(300)، مفسر موارد زیر را انجام می دهد:یک شی صحیح ایجاد می کندبه آن ارزش می دهد 300 آن را روی کنسول نمایش می دهد

می توانید ببینید که یک شی inte صحیح با استفاده از type()تابع داخلی ایجاد می شود:

متغیر پایتون نامی نمادین است که مرجع یا اشاره گریک شی است. هنگامی که یک شی object به یک متغیر اختصاص یافت می توانید شی the را با آن نام ارجاع دهید. اما داده ها هنوز در شی موجود هستند.

برای مثال :

تکلیف متغیر :

در پست های آینده نیز می پردازیم به متغیرها در پایتون با ما همراه باشین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *