درسنامه ی سوم : متغیرها درپایتون(۲)

اگر پست های قبلی رو دنبال کرده باشین ما شروع به آموزش پایتون کردیم و سعی داریم اطلاعات و آموزشی مفید رو در اختیارتون قرار بدیم.در این پست نیز ادامه متغیرها در پایتون رو پیش می بریم.

تکلیف متغیر

کد زیر تأیید می کند که n یک شی inte صحیح را نشان می دهد:

حال جمله زیر را در نظر بگیرید:

هنگام اجرای آن چه اتفاقی می افتد؟ پایتون شی دیگری ایجاد نمی کند. این به سادگی یک نام یا مرجع نمادین جدید ایجاد می کند m، که به همان شیئی nاشاره می کند که به آن اشاره می کند.

منفرد le ارجاعات متعدد به یک شی :

بعد ، فرض کنید این کار را انجام می دهید:

اکنون پایتون یک شی عدد صحیح جدید با مقدار ایجاد می کند ۴۰۰و mبه آن اشاره می شود.

جداگانه ara مراجع به اشیا :

در آخر ، فرض کنید این عبارت در مرحله بعدی اجرا شود:

اکنون پایتون یک شی رشته ای با مقدار "foo"ایجاد می کند و nبه آن اشاره می کند. شی یتیم :

دیگر هیچ اشاره ای به شی inte صحیح وجود ندارد ۳۰۰. یتیم است و راهی برای دسترسی به آن وجود ندارد.

آموزشهای این مجموعه گاهاً به طول عمر یک جسم اشاره می کنند. زندگی یک شی از زمان ایجاد آن آغاز می شود ، در آن زمان حداقل یک اشاره به آن ایجاد می شود. در طول حیات یک شی saw ، همانطور که در بالا مشاهده کردید ، ممکن است ارجاعات اضافی به آن ایجاد شود و منابع نیز ممکن است حذف شوند. یک شی مثل همیشه زنده می ماند ، تا زمانی که حداقل یک اشاره به آن وجود داشته باشد.وقتی تعداد ارجاعات به یک شی به صفر می رسد ، دیگر قابل دسترسی نیست. در آن مرحله ، عمر آن به پایان رسیده است. پایتون سرانجام متوجه غیرقابل دسترس بودن آن می شود و حافظه اختصاص یافته را بازیابی می کند تا بتواند برای چیز دیگری استفاده می شود درزبان بین المللی رایانه از این فرایند بعنوان جمع آوری زباله یاد میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *