عنوان نوشته:

بک لینک چیست؟ چگونه آنها را بدست آوریم

اگر تازه وارد سئو شده اید یا مشاغل شخصی خود را اداره می کنید و سعی در افزایش ترافیک خود دارید ، احتمالاً با این که بک لینک ها چیست و چرا آنها برای ایجاد لینک و تلاش های SEO بسیار مهم هستند ، آشنایی ندارید . در این پست سعی کردم آنچه در مورد بک لینک هست رو قرار بدم.بک لینک ها پیوندهایی هستند که از صفحه ای در یک وب سایت به صفحه ای در صفحه دیگر اشاره می کنند. آنها پیوندهایی از منابع شخص ثالث هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند ، در مقایسه با پیوندهای داخلی که بین دو صفحه در وب سایت شما وجود دارد.
اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را از طریق گوگل افزایش دهید ، پیوندها یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی SEO هستند که باید به آنها توجه کنید. در واقع ، در سال ۲۰۱۶ توسط خود گوگل تأیید شد که در کنار محتوا ، بک لینک ها یکی از دو سیگنال مهم برای رتبه بندی وب سایت ها هستند.اگر می خواهید سئو برای وب سایت موفقیت آمیز باشد ، باید به پیوندها توجه کنید ، زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو از آنها به عنوان راهی برای درک قدرت یک صفحه استفاده می کنند. آنها را به عنوان شهرت آنلاین یک وب سایت در نظر بگیرید.گوگل به بک لینک ها به عنوان رأی محبوبیت برای وب سایت یا صفحه وب نگاه می کند و بین آنهایی که تعداد پیوندهای بیشتری به آنها اشاره می کند و رتبه بالاتری وجود دارد ، همبستگی قوی وجود دارد.مانند : بک لینک در مقاله خبری از منبع معتبر مکانی برای خرید صفحه با بک لینک به خرده فروشان آنها نیز بک لینک هستند.
 
هر پیوندی از وب سایت شخص دیگری به وب سایت شما (یا هر سایت دیگر) یک بک لینک است ، اما به زودی خواهید آموخت که همه پیوندها برابر نیستند. همانطور که به توصیه شخصی که برای کسی که قبلاً ملاقات نکرده اید احترام می گذارید اعتماد می کنید ، گوگل به پیوندهای وب سایت های معتبر و معتبر نسبت به وب سایت هایی که یا کمتر قابل اعتماد هستند یا ناشناخته هستند اعتماد می کند.این اعتماد در قالب PageRank ارائه می شود ، یکی از الگوریتم های گوگل که کیفیت و کمیت پیوندهایی را که به یک صفحه اشاره می کنند ارزیابی می کند تا نمره نسبی اهمیت و اعتبار آن صفحه را تعیین کند.
 
انواع بک لینک
 ما قبلاً به این واقعیت اشاره کرده ایم که بک لینک ها همه یکسان نیستند  و انواع مختلفی دارند که باید در مورد آنها بدانید و درک کنید.
 
۱. پیوندهای Nofollow
  پیوندها مانند رای به منابع قابل اعتماد هستند ، اما اگر نمی خواهید برای وب سایت تضمین کنید ولی  هنوز نیاز به پیوند دارید پیوندهای Nofollow از ویژگی rel = ”nofollow” استفاده می کنند تا به Google و دیگر موتورهای جستجو اطلاع دهند که نباید اعتماد کنند. با توجه به اینکه پیوندهای پیگیری نشده از PageRank عبور نمی کنند ، به شما در رتبه بندی بالاتر در SERP ها کمک نمی کند. با این حال ، گوگل در سپتامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که در حال تکامل ویژگی nofollow است و اظهار داشت: “هنگامی که nofollow معرفی شد، گوگل هیچ پیوندی را که به این ترتیب علامت گذاری شده است به عنوان سیگنالی برای استفاده در الگوریتم های جستجوی ما حساب نمی کند.  همه ویژگیهای پیوند به عنوان نکاتی در مورد پیوندهایی که باید در جستجو در نظر گرفته یا حذف شوند تلقی می شوند. برخی معتقدند که این تغییر به عنوان یک اشاره به این معناست که گوگل در برخی موارد از طریق پیوندهای nofollow اعتماد می کند ، مانند زمانی که یک پلتفرم خبری معتبر ویژگی را در کنار سایت اضافه می کند.
 
۲. پیوندهای DoFollow
  پیوندی که پیگیری می شود پیوندی است که اعتماد (PageRank) را دریافت می کند ، و بنابراین ، ویژگی nofollow اضافه نشده است.
 
۳. پیوندهای UGC
 با استفاده از یکی دیگر از ویژگیهای جدید ارائه شده در سال ۲۰۱۹ ، پیوندهای UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) آنهایی هستند که از نظر انجمن ها و نظرات وبلاگ به دست می آیند. این ویژگی به Google اطلاع می دهد که پیوند توسط کاربر قرار داده شده است و نه مدیر وب. 
 
۴. پیوندهای مرجع عالی
 ممکن است توصیه شود که قصد ایجاد بک لینک های معتبر برای سایت خود را دارید تا به رتبه بالاتر سایت کمک کنید. به یاد داشته باشید ، ما اشاره کردیم که همه پیوندها برابر نیستند و الگوریتم گوگل نسبت به مواردی که بیشتر از دیگران به آنها اعتماد دارد ، وزن دارد.بک لینک های معتبر آنهایی هستند که از منابع معتبر تهیه می شوند.البته ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، نحوه ارزیابی قدرت گوگل از طریق الگوریتم PageRank آنهاست، اما این دیگر معیار عمومی نیست زیرا آنها به روزرسانی را متوقف کرده و متعاقباً نوار ابزار PageRank خود را در سال ۲۰۱۶ بازنشسته کردند.
 
می توانید در مورد PageRank و نحوه استفاده از آن در ایجاد پیوند در سال ۲۰۲۱ اطلاعات بیشتری کسب کنید ، اما هنگام ارزیابی اینکه آیا پیوندی با کیفیت است یا خیر ، عواملی مانند اعتبار و اینکه آیا سایت محتوای با کیفیت واقعی را با کاربران به اشتراک می گذارد ، در نظر بگیرید. در حالی که معیارهای متفاوتی توسط پلتفرم های نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرد ، اینها معیارهایی نیستند که توسط گوگل استفاده یا تأیید می شوند و فقط نشان دهنده قدرت یک دامنه هستند.
 
۵. پیوندهای غیر طبیعی
پیوندهای اشتباه می تواند به وب سایت شما در رتبه بندی در گوگل آسیب برساند و حتی می تواند بر رتبه بندی های قبلی شما نیز تأثیر منفی بگذارد. پیوندهای “بد” اغلب به عنوان پیوندهای سمی یا غیر طبیعی شناخته می شوند .بک لینک های سمی آنهایی هستند که معمولاً از وب سایت های با کیفیت پایین یا مشکوک تهیه می شوند یا نقض مستقیم دستورالعمل های مدیران وب گوگل هستند و فقط برای تلاش و دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارند. این می تواند به معنای پیوندهای پولی باشد که با ویژگی های nofollow یا حمایت شده مشخص نشده اند، آنهایی که از فهرستهای با کیفیت پایین یا سایتهای نشانک استفاده می کنند ، پیوندهای پاورقی پرکاربرد یا تعداد غیر طبیعی پیوندهایی که از متن متصل دقیق استفاده می کنند .شما می توانید درباره ممیزی پیوندهای خود و شناسایی پیوندهای غیر طبیعی اطلاعات بیشتری کسب کنید و از ابزار Backlink Audit برای کمک به این کار استفاده کنید.این ابزار می تواند به شما در تجزیه و تحلیل و خلاص شدن از شر هرگونه پیوند سمی که به دامنه شما اشاره می کند و می تواند رتبه شما را کاهش دهد ، کمک کند و با اتصال به حساب جستجوی Google Search Console ، می توانید تصویری جامع از وضعیت کلی نمایه backlink خود دریافت کنید ، قبل از وقت گذاشتن برای بررسی تک تک بک لینک ها. تصویر صفحه ابزار بازرسی پیوند از نتایج پس از اتمام تجزیه و تحلیل ، می توانید تعدادی از اقدامات را انتخاب کنید ، از جمله ایجاد لیست نپذیرفتن و ارسال به ابزار Google Disavow ، پیوندهایی در لیست “حذف” خود ، اگر می خواهید به صورت دستی با یک سایت تماس بگیرید و درخواست حذف کنید ، یا به سادگی در لیست سفید قرار دهید. هر پیوندی که می دانید ایمن است.
 
۶. پیوندهای ویرایش شده 
گوگل بزرگترین اقتدار را از طریق مواردی که صاحب سایت آنها را به صورت تحریریه قرار داده یا برای آنها تضمین شده است ، پاداش می دهد. پیوند تحریریه یا به دست آمده پیوندی است که در آن روزنامه نگار یا مدیر وب سایت تصمیم گرفته است به وب سایت یا صفحه دیگری پیوند دهد.
 
چرا بک لینک ها مهم هستند؟
می بینید که پیوندهای پشتیبان زیاد در مورد آنها صحبت شده است ، و نمی توان انکار کرد که آنها یک منطقه مهم برای تمرکز تلاش شما بر روی بهبود هستند. اما چرا؟ آنها به شما کمک می کنند تا رتبه بالاتری کسب کنید پیوندهای پشتیبان به شما کمک می کند در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. بدون داشتن بک لینک های عالی که به سایت شما اشاره می کند ، یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی را از دست می دهید ، یکی از مواردی که به شما نشان می دهد شما یک مقام معتمد در صنعت خود هستید و بنابراین ، شایسته رتبه بندی برای عبارات کلیدی اصلی هستید.در حقیقت ، مطالعه ای توسط Backlinko نشان داد که تعداد بیشتری بک لینک با رتبه بندی بالاتر در Google ارتباط دارد.
 
تعداد بک لینک ها با نمودار رتبه بندی بالاتر ارتباط دارد و برای پیوندهایی که به شما در رتبه بالاتر کمک می کند ، باید مطمئن شوید که پیوندهای باکیفیتی به دست آورده اید. شما می خواهید از مواردی که دستورالعمل های مدیران وب Google را نقض می کنند ، مانند نوع پیوندی که در طبقه بندی طرح پیوند قرار دارد که برای دستکاری نتایج جستجو استفاده می شود. اگر بتوانید برخی از پوشش مطبوعاتی و پیوندی از TechCrunch را دریافت کنید ، از آن اعتبار قابل توجهی دریافت خواهید کرد.
امیدواریم در این پست با بک لینک و اهمیت آن آشنا شده باشید.
 
 منبع
                                              https://www.semrush.com/