عنوان نوشته:

نحوه نصب python در vscode

نصب ویژوال استودیو کد در هر سیستم عامل بسیار ساده است. دستورالعمل های کامل برای Windows ، Mac و Linux در دسترس است ، و ویرایشگر ماهانه با ویژگی های جدید و رفع اشکال به روز می شود. شما می توانید تمام اطلاعاتی که در رابطه با این ویرایشگر متن محبوب نیاز دارید را در صفحه اصلی آن بیابید.
ویژوال استودیو کد دارای پشتیبانی پیشفرض  برای چندین زبان و یک اکوسیستم غنی از پشتیبانی از دیگر زبان ها است. VS Code ماهانه به روز می شود و می توانید در وبلاگ Microsoft Python به روز باشید. مایکروسافت حتی مخزن VS Code GitHub را برای کلون سازی و مشارکت در دسترس همه قرار می دهد. (نشانه سیل روابط عمومی است.)

ویژگی های vscode 

همانطور که در بالا گفته شد ، VS Code از توسعه در چندین زبان برنامه نویسی از طریق یک مدل توسعه یافته مستند پشتیبانی می کند. ویژگی قابل نصب Python امکان توسعه Python در Visual Studio Code را با امکانات  زیر فراهم می کند:

  • پشتیبانی از پایتون 3.4 و بالاتر و همچنین پایتون 2.7
  • تکمیل کد با IntelliSense
  • رنگ گذاری و هشدار خطا
  • پشتیبانی از اشکال زدایی
  • قطعه کد های آماده 
  • پشتیبانی از unit test
  • استفاده خودکار از conda و محیط های مجازی
  • ویرایش کد در محیط های Jupyter و نوت بوک های Jupyter
  • و خیلی دیگر که می توانید حتی در هنگام نیاز نصب کنید

با کلیک روی نماد extentions در نوار فعالیت ، کشف و نصب برنامه های افزودنی و موضوعات جدید قابل دسترسی است. می توانید ویژگی ها را با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید ، نتایج را از طریق روش های مختلف مرتب کنید و پسوندها را به سرعت و به راحتی نصب کنید. در اینجا ، با تایپ کردن پایتون در مورد برنامه های افزودنی در نوار فعالیت ، پسوند Python را پیدا کنید و روی Install کلیک کنید:

البته ، با استفاده از VS Code ، ممکن است ویژگی های مفید دیگری را نیز پیدا کنید. لطفا اکتشافات و تنظیمات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

می توانید هرکدام از برنامه های افزودنی ذکر شده در بالا را به همان روش پیدا و نصب کنید. 

فایلهای پیکربندی Visual Studio Code

یک نکته مهم که باید ذکر شود این است که Visual Studio Code از طریق تنظیمات کاربری این قابلیت را به کاربر می دهد که در پروژه های مختلف تنظیمات خاصی را داشته باشد.

تنظیمات کاربر در کل موارد Visual Studio Code به صورت پیشفرض قرار میگیر ، در حالی که تنظیمات فضای کاری محلی، برای پوشه خاص یا فضای کاری پروژه است. تنظیمات فضای کاری به VS Code انعطاف پذیری فراوانی می دهد . تنظیمات فضای کاری به عنوان پرونده های .json در یک پوشه محلی برای فضای کاری پروژه به نام .vscode ذخیره می شوند. 

اولین برنامه با پایتون در vscode

پس از نصب افزونه پایتون در vscode نوبت به تست و ساخت اولین برنامه می شود. برای این کار کافیست که در پوشه پروژه خود و یا هر جای دیگر ابتدا فایل برنامه را ایجاد کنید ، سپس با نوشتن قطعه کد زیر و ذخیره اولین قطعه کد را بنویسید. و در نهایت با فشردن کلید F5 و یا از طریق منوی RUN و سپس انتخاب Start Debugging و در نهایت مشخص کردن نوع عملیات به اجرای کد خود بپردازید، که در شرایط فعلی می بایست Python File را انتخاب نمایید.